De kamervraag
Image default
Bedrijven

Inspiratietips voor de heerlijkste vegetarische gerechten

Betrapte je jezelf erop dat je je huisgenoot de vraag stelde: wat willen we vandaag eten? De keuze uit verschillende cuisines waaruit je kunt kiezen wordt steeds groter. We hebben geen trek meer in Oudhollandse pot, dus gaan we voor Japans of Indisch. Bovendien worden we steeds luier en gaan we vaker boodschappen laten bezorgen, bij een platform zoals bijvoorbeeld Food at Butlon. Er is niks mis met een keertje thuisbezorgd of avondeten bestellen van Butlon, maar veel mensen hebben het zo druk dat ze geen plezier meer in koken hebben. Maar wat geeft nou meer voldoening dan zelf een geweldige maaltijd te serveren aan je familie, vrienden of gewoon voor jezelf? In deze blogs kun je lezen over twee eenvoudige vegetarische recepten zodat ook jij weer kunt genieten van koken.

Groentegratin

Groentegratin is makkelijk om te maken. Het is ook nog eens gezond: het zit boordevol groenten, waardoor je gegarandeerd genoeg vezels en vitaminen binnenkrijgt. Omdat het weinig tijd kost om te maken, draai je dit gerecht zo in elkaar op een drukke woensdagmiddag. Voor dit recept heb je nodig: 3 tomaten, 1 wortel, 1 courgette, snufje tijm, bieslook, 1 teentje knoflook, peper en zout, 400 gram aardappelschijfjes, 125 milliliter slagroom, 1 ei, een beetje geraspte kaas en boter. Verwarm als eerste de oven voor op 200 graden. Snijd daarna de groenten in plakjes. Klop hierna het ei los met de slagroom. Daarna kun je de knoflook erin persen en kun je het mengsel op smaak brengen met de kruiden. Voeg ook de kaas toe. Verdeel de plakken groente en aardappel over de ingevette ovenschaal en giet het mengsel erover heen. Bak het gerecht 45 minuten.

Wraps

Wraps zijn heerlijk als lunch, maar ook als avondeten. Ze bevatten weinig ingrediënten waardoor het niet alleen lekker en voedzaam is, maar ook goedkoop! Je raakt er vol van maar niet overvol, zodat je kort na het eten ook nog kunt sporten. Voor deze wraps heb je nodig: 3 tortillas, 1 avocado, 2 gegrilde paprika’s, een paar handjes sla, 2 eetlepels pijnboompitten, 3 eetlepels Parmezaanse kaas, een beetje citroensap en zout en peper. Verwarm als eerste de tortilla’s in een bakpan. Halveer ondertussen de avocado en prak hem fijn. Voeg wat citroensap toe samen met wat zout en peper. Besmeer een wrap met het avocadomengel en leg er wat van de gegrilde paprika op. Verdeel tenslotte de sla eroverheen en voeg de pitten en de kaas toe.

Gerelateerde artikelen

Een vergaderzaal huren in Arnhem bij Vonk360

Een maatwerk dakkapel voor een fraaie uitstraling van uw woning

Beveiligingscamera