Als je een nieuw bedrijf begint is het zoeken van personeel erg belangrijk. Als eenmanszaak is die niet nodig maar als je een bedrijf begint waar meerdere functies zijn is het wel nodig. Het zoeken van personeel kan een vrij lastige taak zijn maar moet wel gebeuren. Je weet ook niet precies wat de eisen zijn van de functie, en wat kun je eisen van de werknemers. Voorbereiding is in ieder geval het eerste wat je moet doen.

Daarna start je met de werving. Werving en selectie software kan hierbij heel handig zijn, als je de keuze wilt maken digitaal te doen. Verder kun je de werving ook doen via traditionele solicitatie manieren zoals een vacaturewebsites of op de eigen site. Daarbij moet je dus wel een eigen site hebben of vacatures online plaatsen op vacaturewebsites. Je kunt ook via social media kanalen vacatures aan de man brengen. Bijvoorbeeld LinkedIn is daar erg groot in geworden. Bijna alle bedrijven werven wel via LinkedIn omdat het heel efficient is en gemakkelijk in gebruik. Daarnaast gebruiken steeds meer mensen dit platform, waardoor je veel mensen kunt bereiken.

Als je als nieuw bedrijf personeel wilt aannemen is het handig dit te melden bij de Belastingdienst. Dit gaat om de loonheffingen. Dit moet je officieel aangeven aan de fiscus. Als eenmanszaak is het pas nodig te melden als je daadwerkelijk personeel aan gaat nemen. Je kunt ook freelancers in dienst nemen als je liever nog geen vaste medewerkers in dienst wilt nemen. Er gelden dan wel nieuwe regels dus je moet het wel doorgeven en er geldt een modelovereenkomst die opgesteld moet worden. Als je personeel uit het buitenland wilt werven gaat dit niet zo maar. Je moet namelijk eerst in eigen land, de Europese Economische Ruimte en Zwitserland werven voordat je uit andere landen personeel mag zoeken. Je moet aantonen dat je dat hebt gedaan voor dat je iemand uit een ander land in dienst neemt. Urenregistratie app is handig om de uren vast te leggen als je mensen in dienst hebt.

https://www.mysolution.nl