Sales coaching in virtuele en gedigitaliseerde verkoopomgevingenHet is alweer een tijdje geleden dat sales coaching vooral gezicht-tot-gezicht gebeurde. Tegenwoordig, met zoveel technologie, kunnen we het digitaal doen en het werkt even goed. Sterker nog, de virtuele wereld heeft ons vele manieren gebracht om te communiceren en leren. Zelfs als je elkaar niet in het echt kunt zien, kun je nog steeds alles bespreken wat je wilt weten over sales. Sales coaching helpt ons om de beste verkooptechnieken te leren en dit is vooral handig in deze digitale tijd. Communicatie via digitale kanalen met je coachEen van de grote voordelen van digitale communicatie is dat het niet uitmaakt waar je bent. Of je nu thuis bent, in de trein zit of op vakantie, je kunt altijd contact houden met je coach. Apps zoals Zoom, Skype en Microsoft Teams maken het supermakkelijk om met je coach te praten en te leren. Het leuke is dat je soms ook je scherm kunt delen. Dus als je wilt dat je coach iets ziet, zoals een presentatie, dan kan dat gewoon. Het is ook chill dat je met digitale tools je gesprekken kunt opnemen. Dus als je iets wilt terugkijken of luisteren, dan kan dat altijd. De veranderingen binnen salesWeet je nog, die tijd toen we allemaal thuis zaten vanwege corona? Toen realiseerden veel bedrijven zich dat ze ook online moesten verkopen. Dit was niet alleen omdat winkels dicht waren, maar ook omdat mensen het gewoon fijn vonden om vanuit huis te winkelen. Hierdoor moesten bedrijven snel schakelen en leren hoe ze online calls moesten doen om spullen te verkopen. Het was niet altijd makkelijk. Maar het was wel een kans om nieuwe skills te leren en te ontwikkelen. Als je toen een goede sales coaching had, was het makkelijker om je aan te passen aan deze nieuwe situatie en om online beter te verkopen. |
https://resultaat-verbetering.nl/sales-coach/ |