Snurken is vaak gekoppeld aan levensstijl en er zijn enkele eenvoudige wijzigingen die u kunt aanbrengen om dit te voorkomen.

Probeer deze 5 zelfhulp tips:

Handhaaf een gezond gewicht en dieet. Overgewicht van slechts een paar kilo kan leiden tot snurken. Vetweefsel rond je nek knijpt in de luchtwegen en voorkomt dat de lucht vrij in en uit kan stromen.

Probeer op je zij te slapen in plaats van op je rug. Terwijl je op je rug slaapt, kunnen je tong, kin en overtollig vetweefsel onder je kin ontspannen en je luchtwegen pletten. Slapen aan uw zijde voorkomt dit.

Vermijd alcohol voordat je naar bed gaat. Alcohol maakt uw spieren meer ontspannen dan normaal tijdens een normale nachtrust. Dit kan de achterkant van uw keel aanmoedigen om in te storten terwijl u ademt, wat snurken veroorzaakt.

Stoppen met roken of minder roken. Sigarettenrook irriteert de bekleding van uw neus en keel, waardoor zwelling en catarre ontstaat. Dit betekent dat de luchtstroom afneemt en dat je sneller gaat snurken.

Houd je neus vrij, zodat je inademt door je neus in plaats van je mond. Als een allergie uw neus blokkeert, probeer dan antihistaminetabletten of een neusspray. Vraag uw apotheker om advies of raadpleeg uw huisarts als u last heeft van een allergie of een andere aandoening die uw neus of ademhaling beïnvloedt, zoals sinusitis.

Producten voor stoppen met snurken. Er zijn verschillende stop-snurkbehandelingen en -apparaten te koop. Deze omvatten neusstrips, die de neusvleugels breder openen, keelsprays en apparaten die de kaak herpositioneren om de luchtstroom te verbeteren.

Uw apotheker kan u vertellen wat er beschikbaar is.

https://www.betternights.nl