Door bedrijven is er een grote toename van het gebruik van social-media, dit gebruiken zij om bereikbaar te zijn maar ook om vragen te kunnen beantwoorden. Dagelijks wordt er gebruik gemaakt van social-media maar ook van de e-mail, het is overzichtelijk en de verstuurde en ontvangen berichten kan je bewaren als een ‘reminder’. Ondanks de sterke toename in social-media en het ouderwets mailen is het telefoneren belangrijk, bij een vraag krijg je een direct antwoord en je heb een persoonlijk contact waardoor je een relatie met degene opbouwt.

Voor een ondernemer is het een hele klus om iedere dag bereikbaar te zijn, naast de werkzaamheden wordt er van men verwacht dat je ook op ieder moment van de dag de inkomende oproepen kan opnemen. Het is wel belangrijk om als bedrijf op ieder moment bereikbaar te zijn maar dit vraagt veel tijd. Het vraagt zelfs zoveel tijd dat het een fulltime medewerker kost. Een hele fulltime medewerker is voor de grotere bedrijven geen probleem omdat zij over genoeg kapitaal beschikken maar voor de zelfstandige ondernemers of de MKB bedrijven is dit een kostbare post. Iedereen zou denken dat je dan de inkomende oproepen uitbesteed aan een personeelslid maar deze optie bedreigt de dagelijkse werkzaamheden van de betreffende werknemer. Er komt dus meer bij kijken dan je zou denken.

Een andere optie is om een callcenter in te huren maar ook dit is een grote kostenpost voor de kleinere bedrijven. De afgelopen jaren zijn er verschillende bedrijven opgericht om dit probleem te verhelpen, namelijk een telefoonservice. Een telefoonservice is verantwoordelijk voor de telefoonopname, dit is een extern bedrijf die de inkomende oproepen van het bedrijf tot zich neemt. Als bedrijf ben je altijd bereikbaar en ieder bedrijf beschikt over zijn eigen telefoniste, er wordt ter gelijke tijd een relatie met de klant opgebouwd.

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl