Het kan zo zijn dat jij anders bent dan de meeste mensen waar je mee omgaat. Jij voelt je emoties veel sterker dan anderen en staat erg dicht bij je gevoelens. Daarnaast kan je ook goed inleven in de emoties en gevoelens van anderen. Daardoor begrijp je ook vaak wat ze voelen en waar ze doorheen gaan. Je begrijpt dan ook wat ze dwarszit en kan ze vaak goed helpen. Dat je zo dicht bij je gevoelens staat kan echter ook veel nadelen hebben. Je hebt veel last van geuren, licht, kleuren en andermans emoties. Het kan zijn dat je niet weet hoe je hiermee omgaat.

Als je dit allemaal ervaart kan het zijn dat je hooggevoeligbent. Het is allereerst wel belangrijk dat je zeker weet dat je dit hebt. Je kunt dit op een makkelijke manier vaststellen. Je kunt het namelijk doen door een paar vragen te beantwoorden in de HSP test. In deze test moet je 12 vragen beantwoorden over jezelf, jouw gevoelens en jouw emoties. Nadat je de test hebt ingevuld kom je erachter of je hooggevoelig bent.

Al weet je dat je hooggevoelig bent, het kan lastig zijn omdat je niet weet hoe je moet omgaan met hooggevoeligheid. Een goede eerste stap om dan te zetten is een afspraak te maken met een coach. Je krijgt dan een een op een sessie die tussen de 6 en 8 uur duurt. Na deze sessie ontvang je een geluidsopname van je coach over de sessie. Je krijgt na deze sessie een stappenplan die je kunt doorlopen om beter om te leren gaan met de problemen van hooggevoeligheid. Als je deze stappenplan hebt doorlopen kun je 7 weken na de sessie om een feedback vragen van je coach. Deze krijg je dan per mail en deze kan je dan gedurende weken aanhouden. 

https://onesessioncoaching.nl/