De kamervraag
Image default
Marketing

Content marketing verstrekt je onderneming meer rendement

Content marketing is artikelen uitgeven op andere websites en is een geweldige manier om veel meer succes te verkrijgen met uw web concern. Je internetpagina komt met content marketing veel hoger naar voren in de organische zoekresultaten. Je creerd bovendien belangrijke en bruikbare backlinks van sites met een betrouwbare pagerank. Daarnaast kan je met het maken van artikelen een vakkundige worden betreffende een bepaald onderwerp.

Kwalitative en unieke artikelen typen heeft zodoende zeker resultaat en wordt doorgaans positief aanvaard binnen de virtuele wereld. Artikelen op externe websites publiceren is en blijft beslist een belangrijke strategie van het verspreiden van uitstekende content en het genereren van links.

De betekenis van content marketing

Content marketing houdt in dat je een artikel schrijft voor een alternatieve internetpagina met een linkje naar je eigen internetpagina, waardoor potentiele consumenten en andere geinteresseerden ook jouw internetpagina bezoeken. Het gevolg is dat jij mede andere consumenten kan voortbrengen.

Essentiele factoren bij content marketing

Hetzelfde als bij alle andere vormen van content marketing, zijn er bij artikelen uitgeven op externe sites echter een reeks dingen waar je rekening mee dient te houden. Wat kan je doen en wat kun je beter laten.

Laten we de belangrijkste punten even gadeslaan:

Dit dien je te gebruiken tijdens het schrijven:

  • Zorg dat je de lezer iets bijbrengt met je artikelen
  • Content is king, schrijf goede content
  • Schrijf regelmatig nieuwe advertorials
  • Overtuig je lezers
  • Weet wie je doelgroep is

 

Dit dien je zien te vermijden:

  • Zie er op toe dat je artikelen niet als spam beoordeeld worden
  • Manipulatie is fout
  • Hanteer content marketing als verrijking van het net en niet alleen als methode om links te verzamelen

Waarom content marketing?

Het nut van artikelen plaatsen op andere websites. Enkele voorbeelden zijn:

  • Uitbreiden en investeren in de kwaliteit van je netwerk
  • Extra reputatie krijgen
  • Kwalitatieve links vergaren
  • Werken aan je eigen ‘expertstatus’
  • Werken aan een positief imago

Content marketing loont echt de moeite!