Wij hebben het er maar druk mee; een gezin, werk, hobby’s, sociale contacten etc. Het is gemakkelijk om met al deze bezigheden ook nog bewust bezig te zijn met goede en verantwoorde voeding. Uiteindelijk weten we wel hoe het moet maar het is moeilijk om het altijd goed te doen vanwege tijdsgebrek.

Iedereen weet inmiddels wel dat de beste voeding voor je gezondheid verse groenten en vers fruit is. Als je hiervan genoeg binnen krijgt, zul je nooit een tekort aan wat voor vitamine of mineraal dan ook hebben. Zorg ook voor voldoende variatie. Eet bijvoorbeeld niet elke avond brocolli met kip, hoe gezond dit ook is. Maar varieer met allerlei andere andere groenten. Eet ook eens een keertje zuurkool of sperzieboontjes.

Als het een tijdje niet lukt om voldoende verantwoord te eten, is het wel handig om gebruik te maken van de supplementen van topvitamins en NowFoods. Zij verkopen allerlei supplementen, die goed voor ons zijn, zoals antioxidanten, probiotica, vitamines en mineralen en aminozuren. Let wel op, als je je dieet aanvult met vitamines, dat je niet te veel binnenkrijgt van de vetoplosbare vitamines, zoals vitamine B. De wateroplosbare vitamines zoals vitamine C plas je weer uit als je er teveel van krijgt maar de vetoplosbare vitamines kunnen zelfs kwaad doen als je er teveel van binnenkrijgt.

Probiotica is goed voor je gezondheid omdat het zorgt voor een goede darmflora en als je darmen gezond zijn, is ook je immuunsysteem in orde. Kwaadaardige indringers zoals een griepvirusje heeft geen kans meer. Antioxidanten pakken de vrije radicalen aan. Hierdoor kunnen de radicalen onze cellen geen kwaad meer doen.

Probeer is voor de rest voor te zorgen dat je voldoen rust krijgt in de vorm van voldoende slaap. En probeer stress te vermijden.

http://www.topvitamins.nl