Er zijn verschillende marketingtechnieken, die veel gebruikt worden en ook veel effect hebben. Bedrijven willen ervoor zorgen om zoveel mogelijk klanten in de winkel te krijgen en zoveel mogelijk producten te verkopen. Daarom doen ze veel aanbiedingen, die voor sommige klanten haast niet te weigeren zijn. Je kunt hierbij denken aan speciale spaaracties, kortingen en gratis producten. Als je een aankoop doet in een supermarkt, krijg je soms de vraag of je koopzegels wilt. Dit zijn speciale zegels, waar je extra voor betaalt. Als je deze zegels vervolgens weer inlevert in een vol spaarboekje, krijg je er meer geld voor terug dan de zegels gekost hebben. Op deze manier zorgt de supermarkt ervoor dat je klant blijft en niet naar de concurrent gaat: je wilt immers het zegelboekje snel vol hebben en gratis boodschappen kunnen doen. Andere supermarkten hebben gratis zegels, waarmee je kunt sparen voor gratis producten. Je kunt hierbij denken aan etenswaren, elektronische apparatuur of huishoudelijke artikelen. Als je een flinke tijd spaart, kun je soms een nieuwe stofzuiger, een navigatiesysteem of andere gratis producten bestellen. Vaak hebben de supermarkten naast deze zegelacties ook nog een andere, korter lopende actie. Hiermee kun je bijvoorbeeld sparen voor korting op een dagje uit of een lekker etentje. Ook worden er gratis producten, zoals handdoeken, aangeboden als je een bepaald aantal zegels gespaard hebt. Dergelijke acties zijn handig: je kunt, als je het goed doet, heel wat geld besparen door deze gratis producten. Let er echter wel op dat je dergelijke acties als bijzaak ziet, en het winkelen als hoofdzaak. Als je namelijk meer geld gaat uitgeven in de winkel om maar een extra zegeltje te krijgen, doe je precies waar de supermarkt op hoopt en geef je eigenlijk meer geld uit omdat je graag gratis producten wilt, die je misschien helemaal niet nodig hebt. Maar als je het goed doet en de juiste acties uitkiest, kan het je veel voordeel opleveren.

Gratis producten bij aankoop van…

Er zijn verschillende acties te noemen waarbij je gratis producten krijgt. Een bekende is die van supermarkten: het tweede product gratis. Producten die in de aanbieding zijn, zijn vaak door een winkel goedkoper in grotere partijen ingekocht. In zo’n geval kan het dus uit om gratis producten weg te geven, omdat veel klanten speciaal voor de aanbieding naar de winkel komen en vervolgens nog veel meer boodschappen gaan doen. Het tweede product gratis lijkt bovendien erg voordelig, maar het is aan te raden om goed na te denken of je het product nodig hebt of niet. Zulke acties kunnen heel veel voordeel opleveren, als je in de gaten houdt of de producten die je normaal gesproken gebruikt in de aanbieding zijn. Dan kun je als je gratis producten krijgt door zo’n aanbieding, een voorraad aanleggen en heb je heel wat geld bespaard. Een andere bekende actie is het ontvangen van gratis producten bij aankoop van iets anders. Vaak krijg je bijvoorbeeld een nieuw soort shampoo of bodylotion gratis, bij aankoop van drie bussen deodorant. Als je deze specifieke deodorant gebruikt en je heel graag de gratis producten wilt uitproberen, is het een goede actie. Maar als je puur en alleen voor de gratis producten, die je misschien niet eens nodig hebt, van zulke aanbiedingen gebruik gaat maken levert het je meestal juist geen voordeel op. Je kunt namelijk de shampoo en deodorant die je graag gebruikt beter in de aanbieding kopen, wanneer je bijvoorbeeld het tweede product gratis krijgt. Acties met gratis producten kunnen dus heel voordelig lijken, maar er juist voor zorgen dat je meer betaalt.

Gratis producten bij Zerodeals

Een manier om gratis producten te krijgen, zonder dat je hier extra geld voor hoeft uit te geven, is via Zerodeals. Op de website, zerodeals.nl, kun je punten sparen, die je vervolgens kunt inwisselen voor verschillende leuke, gratis producten. Het werkt als volgt: als je van plan bent een aankoop te gaan doen bij bijvoorbeeld Bol.com of Groupon, ga je naar de website van Zerodeals. Hier maak je een account aan, zodat je kunt beginnen met het sparen van punten. Je moet even inloggen en daarna kun je beginnen met shoppen. Door op de website van Zerodeals een van de partners aan te klikken, zoals onder andere Bol.com en Groupon, kom je op de website van dit bedrijf terecht. Hier kun je een aankoop doen zoals je dat normaal gesproken ook zou doen. De externe partijen met wie Zerodeals samenwerkt, betalen commissie. Dit wordt in de vorm van punten aan de leden uitgekeerd. Van deze punten kun je vervolgens leuke gratis producten uitkiezen en bestellen. Een grip uit de verschillende cadeaus, waar je uit kunt kiezen:

  • brillen en lenzen
  • elektronica
  • entertainment
  • erotiek
  • financieel
  • gadgets
  • gezondheid en beauty
  • internet en tv
  • mode
  • opleiding
  • telecom
  • vakantie en reizen
  • wonen

Het bedrijf is oorspronkelijk begonnen met een puntensysteem dat op dezelfde manier werkte. Al gauw bleek dat de leden ook wel eens een ander cadeau wilden, en werd er overgegaan op verschillende soorten gratis producten. Het sparen van de punten werkt heel simpel en gaat snel. Het enige dat je ervoor hoeft te doen, is via Zerodeals naar de website waar je een aankoop wilt doen gaan, in plaats van rechtstreeks. Een kleine handeling zorgt dus voor heel veel punten en dus gratis producten.

http://zerodeals.nl/