Als jij een eigen onderneming hebt of misschien wel wilt beginnen met het starten van een onderneming, heb je vast weleens gehoord van een klanttevredenheidsonderzoek. Als je dit nog nooit hebt gehoord of hier nog nooit mee te maken hebt gehad, raden we je absoluut aan om eens de onderstaande tekst te lezen, omdat het verrichten van een klanttevredenheidsonderzoek erg veel kan betekenen voor je bedrijf. Je kan middels deze weg niet alleen je huidige klanten nog meer tevreden stellen, je kunt op deze manier ook bedrijfsprocessen verbeteren, omdat je een beter inzicht krijgt in wat je klanten graag willen, wat ze van jou verwachten en waar je eventueel nog bepaalde dingen laat liggen. Een klanttevredenheidsonderzoek is, zoals het woord natuurlijk al wel aangeeft, een onderzoek waarbij de tevredenheid van uw klanten wordt onderzocht. Je kunt hier ervoor kiezen om een specifiek onderwerp aan te snijden binnen de klanttevredenheid zoals bijvoorbeeld levertijden, klantenservice of een ander aspect, of je gebruikt een heel algemeen concept voor een klanttevredenheidsonderzoek. Als u denkt dat een klanttevredenheidsonderzoek niet belangrijk is en het uiteindelijk allemaal gaat om de winst van het bedrijf, dan kunnen wij u zeggen dat dit absoluut niet waar is. Zoals het gezegde al luidt is de klant altijd koning, en dit moet ook zo zijn.

 

Professioneel klanttevredenheidsonderzoek laten uitvoeren?

Het bedrijf bestaat voor de klant en zonder de klant bestaat het bedrijf ook niet. Uiteindelijk zegt de omzet van het bedrijf dan ook niet zoveel over het bedrijf zelf, maar de tevredenheid van uw klanten zegt wel iets over het succes van het bedrijf. Daarom kan een klanttevredenheidsonderzoek zo belangrijk zijn voor uw bedrijf. Daarnaast is het ook een erg effectief hulpmiddel als u bijvoorbeeld bestaande processen wilt verbeteren en u krijgt een goed inzicht in de tevredenheid van uw klanten over de verleende diensten. Daarnaast hebben wij in het verleden meegemaakt dat alleen het opstarten van een klanttevredenheidsonderzoek onder de klanten al meewerkt aan de tevredenheid van uw klanten. Dit komt omdat op het moment dat de klanten een klanttevredenheidsonderzoek krijgen voorgeschoteld, ze het idee krijgen dat er echt aan hun gedacht wordt. Ze gaan het klanttevredenheidsonderzoek vervolgens naar waarheid invullen en u kunt met deze antwoorden aan de slag. De klanten vinden het altijd prettig om hun mening de kunnen ventileren en daarom is het belangrijk om ze deze kans te bieden. Kijk voor meer informatie over het houden van een klanttevredenheidsonderzoek op onze website fanfactory.nl.

http://www.fanfactory.nl/klanttevredenheidsonderzoek/